Jag håller på att bygga ett nytt kök och tittar runt på bänkskivor. Jag är ute efter en bänkskiva ca 20 mm tjock. Jag har tittat på kalksten och komposit men tänkte kolla om betong/microcement kan vara ett alternativ.
Jag skulle vilja att det blir en grå/beige färg(lite som kallsten)
Funderar på om man kan göra en ny bänkskiva med microcement med någon ”kärna”.
Tack på förhand

Storlek: Bänkskiva 1 : ca 3500×610
Bänkskiva 2:: 800×60
Stänkskydd : ca3500x150
Installation: Yes please!